نوشته شده توسط : محمد جهانيان
7 قدم براي آغاز يك روز خوب
 

برای بسیاری از افراد برخاستن از خواب صبحگاهی و شروع یک روز، سخت ‌ترین زمان در روز است. این 7 عادت به شما کمک می ‌کند روز خود را بهتر آغاز کنید.

 

1- بدن‌ تان را بکشید.
بهترین کار این است که قبل از برخاستن، هر یک از اعضا را برای 15 ثانیه بکشید. مثلا از دستان خود شروع کنید و هر یک از انگشتان را بکشید. بعد می ‌توانید پاهای خود را بکشید و در نهایت گردن و کمر را کش و قوسی دهید.

این نوع حرکات سبب نرم شدن ماهیچه و مفاصل، جریان بیشتر خون و اکسیژن‌ رسانی بالاتر به بافت ‌ها می‌ شود.

 

2- محبت کنید.
از خواب بیدار کردن کودکی که هنوز در خواب ناز است یا نوجوانی که تا دیر وقت بیدار بوده و مجبور است صبح زود به مدرسه برود، کار راحت و دلنشینی نیست.

صبح ‌ها کنار تخت فرزندتان بنشینید و با نوازش کردن سر او سعی کنید آرام او را بلند کنید. نوازش نه تنها از ناراحتی ناشی از برخاستن نا به‌ هنگام می‌ کاهد، بلکه به خود شما نیز حس خوبی را القا خواهد کرد که تا پایان روز با شما می ‌ماند.

در ضمن قبل از آن که برای رفتن به محل کار یا درس از خانه خارج شوید، تمامی افراد داخل خانه که به آن ها علاقه دارید را ببوسید. این حرکت محبت ‌آمیز، استرس را کاهش داده و سبب می ‌شود روزتان را با حس خوبی آغاز کنید.

 

3- تصمیم نگیرید.
اگر می ‌خواهید با آرامش از خواب بیدار شوید، سعی کنید موقع برخاستن از خواب به چیزی فکر نکنید و تصمیم انجام کاری را نگیرید.

اگر می‌ خواهید برای روزتان برنامه ‌ریزی کنید، شب قبل این کار را انجام دهید. از شب قبل در مورد لباسی که قرار است فردا بپوشید، صبحانه‌ ای که بخورید، وسیله‌ ای که با آن به محل کارتان بروید و … فکر کنید.

 

4- وسایل مورد نیازتان را آماده کنید.
تمام لباس ‌ها و وسایلی که باید صبح همراه خود ببرید، لباس‌ هایی که می‌ پوشید، کفش و کیف و در صورت نیاز کتاب یا پرونده‌ های ‌تان را مرتب کنید تا صبح گیج نشوید و مجبور نباشید مدام عجله کنید.

سعی کنید روی یک تابلو برد یا تقویم دستی کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید یادداشت کنید و هر روز صبح قبل از خروج از خانه نگاهی به آن بیندازید؛ می ‌توانید حین نوشیدن چای یا قهوه نگاهی به آن بیندازید و وقت ‌تان را تنظیم کنید.

 

5- دندان‌ های تان را مسواک کنید.
بهترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان و آغاز یک صبح تازه، مسواک زدن است. در طول شب باکتری‌ های بسیاری در دهان رشد می ‌کنند و چند لحظه مسواک زدن سبب از بین رفتن تمامی آن ها و برطرف شدن بوی بد ناشی از آن ها در دهان می‌ شود.

 

6- دوش بگیرید.
خود را عادت دهید هر روز صبح برای چند دقیقه‌ ای دوش بگیرید. ریختن آب روی بدن سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می‌ شود.

 

7- عجله نکنید.
اگر معمولا صبح ‌ها وقت کم می ‌آورید و مجبور هستید کارهای‌ تان را با عجله انجام دهید، ساعت زنگ ‌دارتان را 15 دقیقه زودتر کوک کنید تا با آرامش بیشتری از خواب برخیزید، به نرمی ورزش کنید، به موزیکی ملایم گوش دهید و بتوانید برنامه روزانه ‌تان را چک کنید.

منبع: دنیای من زندگی من

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: آغاز خوب , آغاز روز خوب , موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 1986
|
امتیاز مطلب : 703
|
تعداد امتیازدهندگان : 495
|
مجموع امتیاز : 495
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن این خصوصیات به ما کمک می کند تا حدودی این افراد را بشناسیم.برخی از علایم و روش هایی که باعث شناخت دروغگو می شوند:

   چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشم های آنان به نقاط مختلف حرکت می کند.در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند.

  گاهی اوقات افراد دروغگو بخشی از صورت و دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.وقتی از آنها سوال می شود دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می خارانند.فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافی زیادی از خود بروز می دهد.هنگام حرف زدن زیاد تپق می زند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کند به گونه ای بپوشاند.آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند تا خودشان را قانع کنند.آنان سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرف های آنان را تجزیه کنید.

  هنگامی که سعی دارید راجع به موضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند حتی اگر سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و به بحث خاتمه می دهند. اگر میخواهید مطمئن شوید او دروغ گفته چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته سوالی بپرسید تا برایتان یک داستان با مطالب متفاوت تعریف کند.اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را به بی اعتمادی متهم می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

   آدم های دروغگو معمولا پرحرف هستندو در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.افراد دروغگو کسانی هستند که در زندگی شخصی یا خانوادگی دچار مشکل هستند. پس در مورد حرف های چنین افرادی بیشتر دقت کنید.خنده های بی دلیل و بی گاه هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم افراد دروغگوست.آدم های دروغگو همیشه سعی می کنند حرف های زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

   نکته ی پایانی اینکه شاید افراد دروغگو در کوتاه مدت بتوانند حقیقت را از دیگران مخفی کنند اما زمان باعث خواهد شد که همیشه افراد دروغگو رسوا شوند و هیچ گاه حقیقت پنهان نخواهد ماند.

منبع:http://exitreality.blogfa.com/post-25.aspx

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: راه های شناسایی دروغگوها , دروغ , شناسایی دروغگو , شناسایی دروغگوها ,
:: بازدید از این مطلب : 1021
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

                                                    

۱) احساس گناه را از خود دور کنید.

مهمترین عاملی که به اعتمادبه نفس شما آسیب وارد می نماید، احساس گناه است. وقتی که با توبهٔ حقیقی، خداوند شما را می بخشد، شما چرا خودتان را نمی بخشید! سال ها پیش اشتباهی را مرتکب شده اید، ولی بار سنگین آن را هنوز به دوش می کشید، از این لحظه، این بار سنگین را به زمین بیندازید و خودتان را سبک کنید. بنابراین اگر احساس گناه را از خود دور کنید، اعتمادبه نفس شما زیاد می شود و زمانی که اعتمادبه نفس شما زیاد شد به راحتی می توانید از گناه فاصله بگیرید.

۲) ”اقتدار“ و ”قاطعیت“ داشته باشید.

از امروز تمام کارهای خود را با قاطعیت انجام دهید. بعد از اینکه به درستی تصمیم خود مطمئن شدید، قاطعانه پیش بروید. حرف زدن و راه رفتن شما باید همراه با اقتدار باشد. اگر کلام شما با تردید همراه باشد، تردید خود را به مخاطب القاء کرده و در نهایت، مؤثر نخواهید بود.

۳) از یادآوری شکست های قبلی خود پرهیز نمائید.

هرگز به شکست های قبلی خود فکر نکنید. فقط از آن پیام و درس بگیرید و بعد آن را فراموش کنید. اگر خاطرهٔ شکست در یک سخنرانی را برای خود یادآوری کنید، شکست های گذشته، اعتمادبه فنس شما را تضعیف می کند.

۴) عبارت های تأکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید.

قبل از خواب می توانید عبارت های زیر را در ذهن خود تکرار کنید و با همین جمله ها به خواب بروید به زودی تأثیر معجزه آسای تکرار این جمله ها را خواهید دید:

”اعتمادبه نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود“ یا ”من اشرف مخلوقات هستم و اعتمادبه نفس من عالی است“.

۵) عاشق خود، کار خود و خدای خود باشید.

خودتان را در هر شرایطی که هستید، بپذیرید. به فرض، اگر قد شما کوتاه است، خودتان را بپذیرید. هرگونه که باشید، روح خداوند در شما جاری است و توجه به همین نکته اعتمادبه نفس شما را زیاد می کند. اگر عاشق خدای خود باشید و خود را وابسته به یک نیروی برتر بدانید، به طور حتم همیشه اعتمادبه نفس دارید. به کار خود علاقه مند باشید و اگر به هر علتی از شغل خود احساس نارضایتی می کنید، سعی نمائید دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنید.

۶) تبسم را فراموش نکنید.

سعی کنید در هر شرایطی، تبسم بر لب داشته باشی. تبسم، نشانهٔ بارز اعتمادبه نفس و سلامت روان است. به طور حتم، کسی که هنر و علم ”مدیریت“ و ”نفوذ“ را بداند، هیچ لزومی ندارد که امور خود را با ”علم“ اداره کند. گفته شده پیامبر اسلام (ص) در تمام مدت زندگی خود متبسم بوده اند.

اگر شما تمرین کنید، می توانید در هر شرایطی تبسمی بر لب داشته باشید. تبسم، نماد خوشروئی است و خوشروئی از نشانه های مؤمن است.

۷) مبهم حرف نزنید.

اگر به اصطلاح ”مِنُ مِن“ کنید، به دیگران اعلام کرده اید که من اعتمادبه نفس لازم را ندارم. بلند، روان و رسا صحبت کنید. علاوه بر این، صراحت بیان داشته باشید و به ”روشنی“ و ”وضوح“ اعلام کنید که چه می خواهید با منظورتان چیست. حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید. این اقدام ها اعتمادبه نفس را تقویت می کنند.

۸) مطالعهٔ خود را زیاد کنید.

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد، خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این یعنی همان اعتمادبه نفس.

۹) آراستگی ظاهر خود را حفظ کنید.

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید، اعتمادبه نفس بیشتری خواهید داشت. سعی کنید به وضع ظاهری خود چه در لباس خانه و چه در لباس رسمی توجه داشته باشید. اگر ظاهر مطلوبی نداشته باشید، به حضور در جمع علاقهٔ زیادی نخواهید داشت. گاه یک لک بر پیراهن شما ممکن است شما را از شرکت در یک جلسهٔ مهم بازدارد!

۱۰) آرامش خود را حفظ کنید.

مضطرب و عجول بودن، از اعتمادبه نفس شما خواهد کاست. سعی کنید آرامش خود را در همه حال حظ کنید. به سرعت کارهای خود را انجام دهید، ولی آرامش خود را از دست ندهید. حتی در میدان جنگ هم اگر آرامش داشته باشید، راه حل یابی برای شما آسان تر خواهد بود. اگر آرامش خودتان را از دست بدهید، ممکن است شمال و جنوب را هم گم کنید. پس یادتان باشد: ”آرامش، اعتمادبه نفس می آورد“.

۱۱) در مقابل آئینه بایستید و از خود تعریف کنید.

این کار در کسب اعتمادبه نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهرهٔ خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

۱۲) در حال زندگی کنید.

اگر د رحال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمائید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح ”امروز“ شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز یا نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می باشد.

۱۳) دست دادن خود را محکم تر کنید.

به اصطلاح ”شل“ و ”وارفته“ دست ندهید. به خصوص اگر نظامی هستید، محکم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه

۱۴) به موفقیت های خود نگاهی بیندازید.

از موفقیت هائی که تاکنون داشته اید، برای خود لیست تهیه کرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتمادبه نفس کردید، نگاهی به آن بیندازید.

۱۵) به خودتان تبریک بگوئید.

حتی از گفتن جمله هائی مانند ”شب بخیر“ و ”دوستت دارم“ نیز به خود امتناع نوزید. حتی برای خودتان جشن تولد بگیرد به خودتان اهمیت بدهید.

۱۶) همیشه مبلغی پول با خود داشته باشید.

وجود مقداری پول در جیب و کیف شخصی شما اعتمادبه نفستان را زیاد می کند. تاکنون شاید این موضوع را تجربه کرده باشید.

۱۷) نیروی نگاه خود را تقویت نمائید.

افراد نظامی به خصوص آنهائی که در مشاغل فرماندهی بوده اند، ناخودآگاه نیروی نگاه قدرتمندی دارند، اگر می خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید:

چیزی شبیه یک ساچمهٔ سیاه را در وسط یک سینی قرار دهید و سعی کنید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حرکت دهید.

۱۸) ”نه“ گفتن را یاد بگیرید.

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

۱۹) فکر کنید که اعتمادبه نفس بی نظیری دارید.

هرگز این فکر را به خود راه ندهید که اعتمادبه نفس ندارید. همیشه سعی کنید نسبت به خود فکرهای مثبت و والائی داشته باشید. اگر خودتان فکر کنید که اعتمادبه نفس ندارید، چه طور انتظار دارید که دیگران فکر کنند شما اعتمادبه نفس دارید! فراموش نکنید که به هر چه فکر کنید، به سرتان می آید. اگر فکر کنید که کاری را نمی توانید اجام دهید، به طور حتم نمی توانید و اگر فکر کنید می توانید کاری را انجام دهید به طور حتم می توانید. آنچه مهم است، فقط افکار شما است.

۲۰) سرعت راه رفتن خود را بیشتر کنید.

کسی که اعتمادبه نفس دارد گام های مستحکم برمی دارد و هدفمند راه می رود. قوی، قدرتمند و پرانرژی باشید.

۲۱) سر خود را بالا نگاه دارید.

این کار باعث می شود:

▪ جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد.

▪ حجم ریه ها افزایش یابد و در واحد زمان، اکسیژن بیشتری با خون مبادله شود.

▪ راه های هوائی از قبیل نای، نایژه ها، حلق و بینی تا حدودی در یک امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت تر شود.

▪ میدان دید بیشتر شود.

▪ به برازندگی ظاهر شخص کمک می کند.

▪ از همه مهمتر، اعتمادبه نفس شخص را زیاد می کند.

منبع: سایت آفتاب

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 11 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

«من اناري را مي‌کنم دانه/ به دل مي‌گويم/ کاشکي اين مردم دانه‌هاي دلشان پيدا بود...» اين آرزوي شاعرانه سهراب سپهري را خيلي از ما داشته‌ايم و داريم؛ مخصوصا در اين دوره و زمانه‌اي که سخت‌تر معلوم مي‌شود که چه کسي راست مي‌گويد و چه کسي دروغ و خيلي‌هايمان مي‌ترسيم...

 دستي را که به سمتمان دراز شده، بگيريم و خلاصه اينکه در اين اوضاع و احوال، پيدا بودن دانه‌هاي دل مردم،‌ غنيمتي است کمياب و پربها؛ غنيمتي که روان‌شناسان مي‌گويند قابل دست‌يابي است. مي‌پرسيد چطور؟ روان‌شناسان به شما جواب مي‌دهند: «کافي است ياد بگيريد زبان بدن آدم‌ها را بخوانيد.»

                                                             

1.چشم ها چه مي گويند؟

نگاه به بالا: فکر کردن، در حال ترسيم يک موقعيت يا شکل ذهني، آماده شدن براي سخنراني يا مرور کلمات، سر رفتن حوصله از توضيحات زياد فردي که در حال حرف زدن است.

نگاه به بالا و چپ: يادآوري خاطره.

نگاه به بالا و راست: ساختن يک شکل ذهني.

نگاه به پشت‌سر طرف مقابل: اين معمولا نشانه خجالتي و کم‌رو بودن است و گاهي نشانه قضاوت کردن همراه با عصبانيت.

نگاه به پايين: اطاعت و فرمانبرداري و همچنين احترام در بعضي فرهنگ‌ها؛ مخصوصا وقتي دو جنس مخالف مي‌خواهند با هم صحبت کنند. گاهي نيز بيانگر احساس گناه و شرمندگي است.

نگاه به پايين و سمت راست: تحت تاثير شديد احساسات دروني بودن.

نگاه به پايين و سمت چپ: صحبت کردن درباره روابط شخصي.

نگاه به اطراف: مکان‌‌يابي و ارزيابي موقعيت و راحت نبودن و ميل به فرار.

اگر چپ را بيشتر نگاه کند: يادآوري يک صدا يا گوش دادن به يک حرف.

اگر راست را بيشتر نگاه کند: دروغ گفتن يا طفره رفتن.

حرکات افقي چشم: دروغ گفتن و حيله، خوشحالي و بي‌قراري، دنبال تصويري گشتن که از نگاه مخفي است.

زل زدن: هيجان، دنبال تماس چشمي و جلب توجه و شناخت. اگر به بالا زل بزند، نشانه حواس‌پرتي است.

نگاه‌هاي فراري: نگاه گذرا مي‌تواند نشانه‌اي از فرار کردن از يک موقعيت يا فرد باشد يا اينکه اين فرد به دنبال شکار موقعيتي براي زدن حرفي است. گاهي اين نگاه‌ها نشانه افسردگي و ناراحتي از موقعيتي هستند.

 

2.ابروها چه مي گويند؟

ابروهاي اخم‌کرده: ابروي اخم‌کرده چشم‌ها را مخفي مي‌کند؛ چين و چروک به پيشاني مي‌اندازند و اين حالات را منعکس مي‌کنند: قرار گرفتن در محيطي نامطلوب و اذيت شدن. اين ابرو مي‌تواند نشان‌دهنده شخصيت‌هاي غالب هم باشد.

ابروهاي بالا‌رفته: به طور کلي وقتي فردي شگفت‌زده مي‌شود، ابروهايش به سمت بالا مي‌رود. اين حالت باعث باز شدن بيشتر چشم‌ها براي بهتر ديدن آنچه اتفاق افتاده يا خواهد افتاد، است. هر چه شگفت‌زدگي بيشتر باشد ابروها بالاتر مي‌روند، بنابراين اين حالت مي‌تواند نشان‌دهنده:

داشتن سوال و گاهي داشتن حالت اطاعت (برخلاف حالت ابروي اخم‌کرده) باشد. همچنين اين حالت مي‌تواند اين جمله را به ذهن بياورد که من جايي را نگاه نمي‌کنم که اجازه ندارم.

فقط يک ابروي بالا‌رفته: اين ژست را همه نمي‌توانند اجرا کنند و اغلب تمرين مي‌خواهد. اين حالت نشانه اينهاست: دهن‌کجي، شک و ترديد داشتن (مثل اينکه بگوييد: تو مطمئني؟) وقتي ديگران در حال صحبت کردن هستند.

اما ابرويي که کمي بالا رفته، نشانه ترس، تعجب و گاهي همدردي با موضوعي است که فرد در حال شنيدن‌اش است و زياد مطلوب نيست.

ابرويي که پايين افتاده، مي‌تواند نشانه عصبانيت، ناراحتي از وضعيت موجود، داشتن اضطراب و احساس بد باشد.

ابرويي که بالا و پايين مي‌رود: علامت شناخت و خوشامدگويي است و حتي در ميمون‌ها و گوريل‌ها هم ديده مي‌شود! اگر ابرو با سرعت زياد بالا و پايين برود، مي‌تواند اين جمله را در ذهن تداعي کند: «تو چي درباره‌اش فکر مي‌کني؟»

3. موها چه مي گويند؟

موي مردانه: مردها به نسبت زنها، مدل موهاي محدودتري دارند اما در مردان، موهاي خيلي کوتاه مي‌تواند نشان پرخاشگري و عصبانيت باشد و اين احساس هم ريشه در تصورات ما از محيط‌هاي ارتشي دارد که در آن، مردان موهاي بسيار کوتاهي دارند. موهاي مردانه بلند، به طور کلي، حالت افتادگي و فروتني را به ذهن مي‌آورند.

موهاي مردانه بلند اما نامرتب مي‌تواند نشانه‌هاي مختلفي داشته باشد؛ مثل بي‌توجهي به اطراف، کمبود اعتماد به نفس، طغيانگري نسبت به محيط و قوانين رايج و شخصيتي متفاوت داشتن.

موهاي زنانه: زنان مدل موهاي بسيار زيادي دارند اما آنها را هم مي‌توان به 2 گروه کلي کوتاه و بلند تقسيم کرد.

موهاي بلند: صورت زنان را مي‌پوشاند و حتي گاهي مانع ديدن چشم‌هايشان مي‌شود و اصولا زناني که مي‌خواهند پنهان از ديگران باشند و مخصوصا مي‌خواهند احساسات‌شان را پنهان کنند، اين مدل را انتخاب مي‌کنند. مي‌توان مدل موي بلند براي زنان را هم نشانه‌اي از عدم اعتماد به نفس و استقلال دانست.

موهاي کوتاه زنانه: وقتي زنان موهايشان را کوتاه مي‌کنند اولين نشانه‌هايي که به ذهن مي‌رسد، شباهت پيدا کردن به مردان است، ابراز عدم علاقه به توجه مردانه و يک نوع شورش ضد دنياي زنانه. به‌طور نمونه اين نوع مدل مو مي‌تواند نشان از وجود زناني در کودکي او بوده که رفتار خوبي نداشته‌اند.

مويي که از پشت بسته شده: خواستار توجه و جلب‌نظر بودن، به رخ کشيدن و نمايش دادن بيشتر صورت و حالت‌هايش، علاقه‌مند به روابط اجتماعي. اين مدل مي‌تواند نوعي حالت تهاجمي را هم نشان دهد که باعث کم شدن نگاه طرف مقابل شود.

نوازش کردن مو:به خود باليدن، ژست رايج آدم‌هاي خواستار نوازش.

4.لپ ها چه مي گويند؟

اگر لپ‌ها پر و خالي شوند: نشانه عدم رضايت است.

اگر لپ‌ها به داخل کشيده شوند: نشانه ناراحت بودن است.

اگر لپ‌ها در حالت بادشده باقي بمانند: با عدم اطمينان از آينده را نشان مي‌دهند يا خستگي خيلي زياد .

اگر لپ‌ها قرمز شوند: نشانه کلاسيکي از خجالت کشيدن است.

اگر فردي لپ‌هاي خودش را لمس کند: نشانه نگراني از اتفاقي است که ممکن است بيفتد؛ خصوصا اگر دهان فرد باز باشد.

5.چانه ها چه مي گويند؟

چانه را در دست گرفتن: حمايت کردن از خود، مطيع و فروتن بودن و گاهي البته نشانه خجالت و شرمندگي است.

چانه را به جلو حرکت دادن: لج‌بازي و به جنگ طلبيدن.

ضربه زدن به چانه: عميق فکر کردن.

لمس چانه: وقتي شما از نظر احساسي با موضوعي موافق‌ايد اما از نظر منطقي مخالف، چانه‌تان را در دست مي‌گيريد؛ انگار که به نوعي بخواهيد تعادل سرتان را حذف کنيد تا نيفتد.

6.بيني چه مي گويد ؟

بيني باز: وقتي که سوراخ بيني باز است مي‌تواند نشانه آماده شدن براي دعوا و احساس نارضايتي باشد.

بيني چروک‌خورده: بيني مي‌تواند با بيرون دادن لب‌ها حالت چروکيده به خود بگيرد که نشان‌‌دهنده استشمام بوي بد، شنيدن يک پيشنهاد بد، اداي استشمام يک بوي بد را درآوردن (يعني که چه چيز تهوع‌آوري!) و فکر کردن درباره موضوع ناخوشايندي باشد.

فين‌فين کردن: اين حالت را زمان سرماخوردگي بسيار مي‌بينيد اما مي‌تواند نشانه‌هاي ديگري هم داشته باشد: سرما، ناراحتي از موضوعي و نفرت.

دست کشيدن به بيني: دست کشيدن به کناره‌هاي بيني، نشانه عدم رضايت و موافق نبودن با تصميمي است که در حال تاييد شدن است. علاوه بر اينها مي‌تواند نشانه استشمام بوي بد يا دنبال بويي آشنا گشتن باشد. به اين حالت‌ها اضافه کنيد: نشانه فردي که در حال دروغ گفتن است. فردي که دروغ مي‌گويد، رگ‌هاي درون بيني‌اش گشاد مي‌شود و در نتيجه، بيني‌اش بزرگ‌تر و قرمز مي‌شود و فرد تحريک مي‌شود به لمس کردن و خاراندن بيني.

اما اگر کسي پل بيني‌اش را فشار بدهد يعني در حال ارزيابي فردي يا موضوعي است يا احساس منفي نسبت به موقعيتي دارد که در آن قرار گرفته. البته بعضي از افراد، اين عمل را از روي يک عادت انجام مي‌دهند وقتي در حال فکر کردن هستند.

7.لب ها چه مي گويند؟

لب‌هاي جداشده: علامت ميل به صحبت يا آمادگي صحبت را داشتن، به اضافه در فکر و خيال خود بودن.

لب‌هاي چروکيده و جمع: مخصوصا اگر اين لب‌ها با دست لمس شوند، نشان نامطمئن بودن و اضطراب است.

لب آويزان: اگر لب‌ها آويزان باشد و به هم فشرده شود، يعني فرد مي‌خواهد خودش را از زدن حرفي منع کند؛ حرفي که کم مانده بيرون بپرد: «اگر حرف بزنم حرفم مورد توجه قرار مي‌گيرد اما نبايد چيزي بگويم.» اگر لب‌ها به هم فشرده نشوند، نشانه نااميدي است: «مي‌خواهم حرفم را بزم اما بايد صبر کنم.»

حرکت لب‌ها به سمت بالا: حالت دهن‌کجي و انزجار از عملي را نشان مي‌دهد؛ مخصوصا اگر با صداي خنده‌اي کوتاه همراه باشد. اين حالت بدون تغيير در حالت چشم‌ها مي‌گويد که طرف درحال تمسخر است!

پايين آمدن لب‌ها: ناراحت بودن از موضوعي يا در موقعيتي نامطلوب‌ قرار گرفتن. البته آدم‌هايي که هميشه ناراحتند، کم‌کم لب‌هايشان به همين شکل درمي‌آيد.

تو بردن لب‌ها: اگر لب‌ها به سمت داخل کشيده و منقبض شود، مي‌تواند يک خنده بي‌حوصله يا شروع حالتي عصبي را نمايش بدهد؛ مخصوصا اگر چشم‌ها برق بزند و تنگ شود.

حرکت دادن لب‌ها: اگر حرکت بدون همراهي صدايي باشد، مي‌تواند تمرين حرف زدن در يک شرايط خاص باشد يا مطمئن نبودن و رهايي از استرس؛ مخصوصا اگر ابروها هم با لب‌ها حرکت کنند.

برآمده کردن لب‌ها: اگر لب بالا جلوتر باشد، بيشتر احساس گناه را نشان مي‌دهد. اما اگر لب پايين جلوتر باشد، نامطمئن بودن و عدم تصميم‌گيري را نشان مي‌دهد. اگر لب‌ها در اين حالت با دست‌ها نوازش شوند، انگار که فرد مي‌خواهد بگويد: «مي‌خواهم يک چيزي بگويم اما مطمئن نيستم.»

ضربه زدن به لب: عصباني بودن، استرس داشتن (خصوصا زمان ديدن فيلم).

لب معمولي: نشانه آرامش در فرد است..

8.رنگ صورت چه مي گويد؟

صورت قرمز: احساسي شدن، شرم، هيجان‌زده‌بودن، عصبانيت و همچنين مي‌تواند اخطاري باشد به ديگران که بايد ساکت شوند!

صورت سفيد: احساس سرما، کم‌خوني و همچنين ترس.

صورت آبي: احساس سرما و ترس خيلي زياد مي‌تواند صورت افراد (خصوصا سفيدترها را) به آبي متمايل کند.

9.دندان چه مي گويد ؟

گزيدن: دندان‌ها 3 کار اصلي دارند؛ گزيدن، پاره کردن و‌آسياب کردن. نشان دادن دندان‌ها در حالت به هم کشيده شدن (دندان‌قروچه) مي‌گويد: «من مي‌خواهم فردي يا موقعيتي را مورد تهاجم قرار بدهم» و با اين کار، ترس در ديگران ايجاد مي‌کند.

اين حالت در بچه‌ها وقتي عصباني مي‌شوند بيشتر ديده مي‌شود اما اگر در آدم‌بزر‌گ‌ها ديده شود، نشانه نامعقول بودن و غيرمنطقي عمل‌کردن است. اين حالت همچنين مي‌تواند نشانه توجه و مهرباني نسبت به کسي باشد؛ مخصوصا وقتي بچه‌اي شما را احساساتي مي‌کند.حيوانات، اين حالت را ايجاد مي‌کنند براي اينکه وانمود کنند مي‌خواهند حمله کنند يا با نشان دادن دندان بگويند که وارد دوران بزرگسالي شده‌اند.

خنديدن: نشان دادن دندان‌ها هنگام خنده بيانگر چند حالت مختلف است: لذت بردن خيلي زياد، اعتماد به نفس زياد شخص.

سر و صدا ايجاد کردن: دندان‌ها مي‌توانند سر و صدا هم ايجاد کنند؛ البته به کمک لب و آب دهان و ... که علاوه بر اينکه مي‌تواند يک عمل عادتي باشد، مي‌تواند بسته به شرايط نشان‌دهنده اين موقعيت‌ها هم است: عصبانيت، لرزيدن و احساس سرما، ترس، فکر کردن.

ضربه زدن به دندان: بعضي از افراد عادت دارند با ناخن به دندان‌هايشان ضربه بزنند که بيشتر صدايي در دهان خود شخص ايجاد مي‌کند که اگر آهسته باشد، نشانه تفکر است و اگر با شدت باشد، نشانه: خشم و بي‌علاقگي به فضا يا فردي در مکان يا فکر کردن به موضوعي ناخوشايند است.

10.زبان چه مي گويد؟

زباني که بيرون‌ آمده يا به محلي از لب چسبانده شده: بي‌ادب بودن، لجاجت، خستگي در کردن، کاري را با سختي به پايان رساندن (مخصوصا با همراهي لب و دهن کج‌شده)، بچه‌بازي درآوردن،

ليس زدن لب‌ها: اين حالت نشان‌دهنده قرار گرفتن در موقعيتي مطلوب باشد؛ مثل ديدن يک غذاي خوشمزه در وقت گرسنگي.

گزيدن زبان: يادآوري کاري که بايد انجام مي‌شده اما نشده، ترساندن ديگران از عواقب کارشان (مثل مادراني که با اين حرکت بچه‌ها را تهديد مي‌کنند.)

زبان درون دهان: اگر دهان فرد بسته باشد و او زبانش را داخل لپش فرو ببرد، نشانه فکر کردن، نامطمئن بودن از کاري که فرد انجام داده يا قرار است انجام بدهد و چيزي از اين قبيل است. اما اگر زبان به دندان‌هاي جلويي فشار داده شود، مي‌تواند نشانه دلهره و عدم اطمينان باشد.

                                               

منبع: فارسيكا


ارسال براي دوستان

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: چهره , چهره خواني , زبان بدن , چشم , ابرو , صورت , لب , چانه , مو , بيني , دندان , زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 1650
|
امتیاز مطلب : 142
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 27 شهريور 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد